Tajemniczy klient w branży beauty – fanaberia czy konieczność?

Każdą firmę mogą spotkać przejściowe problemy, niezależnie od branży w której działa. Trudności w postaci zbyt niskiego obrotu i zbyt małej liczby klientów mogą pojawić się również w branży beauty – salonach urody, zakładach fryzjerskich i kosmetycznych. Jak rozwiązać te problemy? Czy skorzystanie z usług tajemniczego klienta jest dobrym rozwiązaniem?

Branża beauty w Polsce

Branża beauty tworzy dość rozbudowany i bogaty rynek usług. Jego wartość szacowana jest aż na 1,6 miliarda złotych (źródło: GUS – dane za 2016 r.). Przy czym „lwią” część tej kwoty wypracowują małe, maksymalnie kilkuosobowe salony. Dodatkowo rynek niezwykle szybko się rozwija. Statystki pokazują, że dynamika wzrostu osiąga mniej więcej 10 procent rocznie (źródło: GUS). Niejeden salon nie wytrzymuje presji konkurencji i wpada w tarapaty – problemy finansowe, brak klientów, niskie dochody. Remedium na te problemy może stać się natomiast kompleksowy audyt, przeprowadzony przez specjalistów (oczywiście takich, jak my). Badanie tajemniczego klienta stanowi z kolei elementarną część skutecznego audytu.

Kim jest tajemniczy klient w branży beauty?

Najczęstszymi klientami salonów urody, zakładów fryzjerskich i kosmetycznych są…kobiety – to raczej nic zaskakującego. Z tego powodu najlepszym tajemniczym klientem będzie również kobieta. Wiek nie jest szczególnie istotny, bo panie dbają o siebie w każdym wieku. Istotne jest natomiast to, aby osoba pełniąca funkcję Mystery Client’a potrafiła zrealizować wszystkie zadania ze scenariusza, a potem odpowiednio sformułować wnioski w sporządzanym raporcie, a nadto nie ujawniła swojej tożsamości i nie wzbudziła podejrzeń pracowników. Wtedy badanie będzie najbardziej miarodajne i rzetelne. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sylwetki tajemniczego klienta, zapraszamy do zapoznania się z artykułami na naszym blogu: Wizerunek idealnego tajemniczego klienta oraz Badania tajemniczego klienta.

Co ocenia tajemniczy klient?

Tajemniczy klient podczas swojej wizyty testuje usługi salonów urody, zakładów fryzjerskich oraz kosmetycznych. W ramach tego sprawdza między innymi umiejętności pracowników (ich kompetencje, szybkość, staranność, nastawienie do klienta), czystość używanych narzędzi, czystość samej placówki, organizację na stanowiskach pracy, cenę usług. Nadto tajemniczy klient weryfikuje czy dany salon jest rzeczywiście miejscem, do którego warto wracać. Istotna jest nie tylko ocena placówki wewnątrz, ale również to, w jaki sposób prezentuje się ona na zewnątrz – czy dba o swoją promocję, czy ma dobrą reklamę, w jaki sposób wypada na tle konkurencji.

Czy warto postawić na tajemniczego klienta?

Badanie tajemniczego klienta w branży beauty, a w zasadzie pozyskane w ten sposób wyniki, pomagają stworzyć strategię działania, która ma na celu poprawę „kulejących” przestrzeni działalności danej placówki. Dzięki temu poprawiamy sytuację firmy na rynku, zwiększamy obrót i pozyskujemy nowych klientów. Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić? Zapoznaj się z naszą ofertą na stronie: https://audytysklepu.pl/#works.

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.