Standardy obsługi klienta w drogerii

Podobno 80 procent Polaków kupuje kosmetyki w drogeriach. Wybieramy te miejsca, ponieważ uważamy je za lepiej wyposażone i oferujące najwyższą jakość produktów. Drogerie nie ustępują nawet dyskontom, które niekiedy te same produkty sprzedają w nieco niższych cenach. Czy popularność tych sklepów zapewnia im ruch klientów i popularność? Niekoniecznie, ponieważ w tej branży również mamy do czynienia z silną konkurencją.

 

Standardy obsługi klienta w drogerii – jak myśli klient?

Co zatem zrobić, aby klient chciał przyjść do naszej drogerii? Czy musimy stać się prawdziwymi rekinami biznesu i stworzyć drogeryjne imperium, aby mieć pewność stabilnego i równomiernego zysku? Wcale nie! Mniejsze podmioty również mogą liczyć na popularność i stałych klientów. Wystarczy tylko zadbać o kilka podstawowych elementów. Przede wszystkim istotne jest stworzenie skutecznych standardów obsługi klienta. Jakość obsługi ma bowiem decydujący wpływ na pozycję drogerii na rynku. Jak stworzyć idealny standard? Należy zacząć od skonstruowania profilu klienta.

 

Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi

Oczywiście, realizując którąkolwiek z ustalonych zasad, należy mieć na uwadze przede wszystkim naszego docelowego klienta. To jego chcemy bowiem przekonać o tym, że prowadzona przez nas drogeria jest najlepszą z możliwych. Jakimi zasadami warto się kierować przy konstruowaniu standardów obsługi klienta? Po pierwsze nasz klient musi mieć szybki i łatwy dostęp do informacji.  Należy rozumieć to wieloaspektowo – jako kontakt z obsługującymi, właściwe rozmieszczenie cen przy produktach, dostępność biura obsługi i tak dalej. Po drugie ważne są kompetencje sprzedawców. Nie tylko powinni oni wiedzieć co sprzedają, ale też umieć doradzić klientowi i stwierdzić, który produkt jest lepszy, a który gorszy. Po trzecie istotna jest forma przekazywania informacji. Kluczowe w tym zakresie jest przestrzeganie wszelkich zasad savoir vivre. Czwartą zasadą jest wyrażenie empatii w stosunku do klienta. Nie tylko musimy odpowiadać na te wypowiedziane potrzeby, ale również te, które nie zostały przez niego wyrażone. Istotne jest wczucie się w sytuację i pragnienia naszego klienta. No i wreszcie szóstą zasadą jest utrzymywanie dobrych relacji posprzedażowych oraz wypracowanie systemów wspierających sprzedaż. Prowadząc drogerię czy jakąkolwiek inną formę działalności, nie możemy bowiem spoczywać na laurach. Na sukces pracuje się nieustannie – rozwijając się, dbając, pilnując…

 

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić posiadają w swojej ofercie atrakcyjne szkolenia z zakresu standardów obsługi klienta w drogerii. Kierujemy je przede wszystkim do osób, aktywnie zajmujących się sprzedażą lub planującym zajmować się sprzedażą w drogerii. Dzięki naszemu kursowi uczestnicy szkolenia poznają gotowe schematy postępowania w różnych, niejednokrotnie bardzo trudnych, sytuacjach. Poza tym kursanci dowiadują się w jaki sposób skutecznie komunikować się z klientem oraz jakie narzędzia wspomogą proces sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie https://wartoszkolic.pl/oferta/.

 


Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Nadzór nad wdrożeniem i utrzymaniem Standardów Obsługi Klienta

Wykluczanie zagrożeń, które mogą się pojawić w procesie usprawniania obsługi Klienta

Wdrażanie standardów – wywiady z pracownikami

Wyraź swoją opinię

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.