Audyt sklepu detalicznego to czynność, którą powinno wykonywać się cyklicznie – nawet najlepiej zaaranżowana przestrzeń z czasem traci swoje walory, a na rynek wchodzą coraz to nowsze techniki wystawiennicze, które pomogą nam uzyskać lepsze efekty biznesowe.
Na czym polega audyt sklepu:
Audyt sklepu jest pojęciem bardzo szerokim, w którym zawiera się profesjonalna analiza wszystkich obszarów działalności placówki. Audytowi powinny podlegać między innymi wygląd zewnętrzny sklepu, ekspozycja towaru, mechanizmy sprzedaży (w tym promocje, rabaty) i standardy obsługi klienta. Wszystkie te kwestie mają znaczący wpływ na efekt końcowy, w postaci zwiększenia obrotów w sklepie.
Tego typu analiza obejmuje między innymi:
- weryfikację obecności i umieszczenia materiałów reklamowych,
- weryfikację oznakowania zewnętrznego obiektu oraz poszczególnych części sklepu,
- kwestie związane z odpowiednim magazynowaniem produktów,
- sprawdzenie zasadności używania niektórych materiałów wystawienniczych,
- wykonanie odpowiedniej dokumentacji,
- zaprojektowanie usprawnień w wyżej wymienionych obszarach.
Regularne przeprowadzanie audytu sklepu pozwala na utrzymanie wysokich obrotów oraz nieustannego zainteresowania Klientów. To wszystko przekłada się na stabilny zysk z tego typu działalności. Wartym podkreślenia jest to, iż z uwagi na zmienność rynku i obowiązujących trendów, audyty powinny być stałym i nieodłącznym elementem pracy sklepów detalicznych.