Kiedy warto zdecydować się na badanie tajemniczego klienta?

Badanie tajemniczego klienta to nieodłączny element każdego audytu. Pozwala nam ono na zebranie wielu, ciekawych informacji. Czym właściwie jest to badanie i jakie posiada korzyści? Kiedy warto zdecydować się na badanie tajemniczego klienta?

Czym jest badanie tajemniczego klienta?

Badanie tajemniczego klienta to sposób na zbadanie jakości obsługi w sklepie detalicznym, restauracji, biurze obsługi klienta, hotelu i innych podobnych miejscach oraz ogólnego funkcjonowania tej placówki, pod kątem efektywności sprzedaży. Zabieg ten przeprowadzany jest przez tajemniczego klienta, czyli audytora, specjalnie przeszkolonego do tego celu. Mystery Shopper (inaczej Mystery Client) wciela się w rolę potencjalnego klienta placówki, sprawdzając poszczególne aspekty jej działalności – obsługę, wygląd, oferowany asortyment, skuteczność podjętych działań marketingowych. Oczywiście obsługa sklepu czy też restauracji nie ma pojęcia o tym, że osoba, z którą rozmawiają jest tajemniczym klientem. Ten bowiem działa in cognito. (więcej o tajemniczym kliencie przeczytasz w artykule: „Wizerunek idealnego tajemniczego klienta„)

Dlaczego badanie tajemniczego klienta jest skuteczne?

Badanie tajemniczego klienta to niewątpliwie najskuteczniejsza forma sprawdzenia, czy dana placówka działa poprawnie i jakie czynności można podjąć, aby zwiększyć jej efektywność i w konsekwencji osiągane zyski. Dlaczego właśnie badanie tajemniczego klienta? Z uwagi na to, że pozwala na zachowanie naturalnych warunków rynkowych. Zebrane przez Mystery Client’a informacje są najbardziej rzetelne i obiektywne. Żadna inna metoda nie pozwoli nam na osiągnięcie takiego rezultatu. W tym miejscu warto również zaznaczyć, że tajemniczy klient działa według ściśle ustalonego scenariusza. Dzięki temu nie ma mowy o jakimkolwiek subiektywizmie.

Badanie tajemniczego klienta – jak można je wykorzystać?

Badanie tajemniczego klienta pozwala nam na stworzenie kompleksowego, rzeczywistego obrazu funkcjonowania danej placówki. Dzięki temu „na talerzu” otrzymujemy informacje na temat przestrzeni, które wymagają uwagi lub zmiany. W ten sposób łatwiej jest nam skonstruować standard obsługi klienta. Wiemy również w jaki sposób urządzić daną placówkę, jakie działania marketingowe odniosą lepszy skutek, jakiego asortymentu brakuje. Takich wiadomości nie uzyskamy przy żadnej innej metodzie badania audytowego. Dodatkowo badanie tajemniczego klienta może pomóc nam zweryfikować, czy już dokonane zmiany odnoszą zamierzony skutek. (więcej o korzyściach badania tajemniczego klienta przeczytasz w artykule: „Jak można zyskać dzięki badaniu tajemniczego klienta?„)

Gdzie i kiedy należy zastosować badanie tajemniczego klienta?

W jakich placówkach zatem warto postawić na badanie tajemniczego klienta? W zasadzie katalog jest nieograniczony. Będą to wszystkie te miejsca, w których następuje kontakt z klientem, a zatem cała, szeroka branża usług: sklepy odzieżowe, sklepy obuwnicze, sklepy spożywcze, sklepy motoryzacyjne, sklepy internetowe, sklepy meblowe, sklepy budowlane, banki, restauracje, hotele, placówki medyczne, placówki z branży beauty, centra ogrodnicze, biura obsługi klienta i wiele innych.

Audyty dostosowane do Twoich potrzeb

Nasza działalność audytowa nie może obyć się bez badania tajemniczego klienta. Zebrane przez Mystery Client’a dane pozwalają nam stworzyć spójną i kompleksową strategię działania dla danej placówki – od standardów obsługi klienta po odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych audytów – zapraszamy na stronę internetową: https://audytysklepu.pl/.

Wyraź swoją opinię

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Chcesz otrzymać indywidualną ofertę na przeprowadzenie audytu?

Tak, poproszę

FreshMail.pl