Jak można zyskać dzięki badaniu tajemniczego klienta?

Wielokrotnie wskazujemy, że najbardziej efektywnym narzędziem, jakiego używamy podczas prowadzonych przez nas audytów, jest badanie tajemniczego klienta. Mystery Shopper tworzy dla nas bazę, podstawę do dalszego działania. Dzięki niemu otrzymujemy profesjonalną, kompleksową ocenę funkcjonowania różnych przestrzeni placówki. Jakie jeszcze korzyści z tego wynikają? Jak można zyskać dzięki badaniu tajemniczego klienta?

Przestrzeganie standardów obsługi klienta

Mystery Shopper to postać, której wyjątkowo boją się pracownicy. Wciela się on w rolę przeciętnego klienta sklepu, nie wyróżnia niczym szczególnym, kupuje takie same produkty, jak inni klienci, nie da się więc go w żaden sposób zidentyfikować. Tymczasem jego obserwacja i później sporządzony raport obnaża wszelkie błędy i niedopatrzenia pracowników. Nie ma skuteczniejszej metody do zbadania czy w danej placówce przestrzegane są standardy obsługi klienta.

Sprawdzenie stanu sklepu

Mystery Shopper w ramach swojego badania nie tylko skupia się na obsłudze klienta. Jego działania obejmują również zweryfikowanie czy poszczególne strefy funkcjonalne sklepu są dobrze zaprojektowane, czy sklep posiada odpowiednio zaaranżowane witryny sklepowe, czy produkty rozmieszczone są we właściwy sposób i tak dalej. Dzięki badaniu tajemniczego klienta otrzymujemy pełny obraz tego, jak działa placówka i czy w jej obrębie są przestrzenie, które wymagają zmian.

Sprawdzenie konkurencji

Badanie tajemniczego klienta to również idealny środek do zbadania działalności naszej konkurencji. Opracowanie własnej strategii marketingowej nie może bowiem obyć się bez uwzględnienia tego, jak działają nasi rywale. Mystery Shopper dostarczy nam informacje o tym, czy konkurencja wdrożyła standardy obsługi klienta oraz w jaki sposób one funkcjonują, jak zaaranżowana jest przestrzeń sklepu, czy klienci mogą liczyć tam na promocje, w jaki sposób kształtują się ceny i wiele innych. Te informacje mogą nam posłużyć z kolei do wdrożenia nowych rozwiązań w naszym sklepie, które będą lepsze, korzystniejsze dla klienta od tych, proponowanych przez konkurencję.

Obiektywna ocena

Wartym podkreślenia jest fakt, że badanie tajemniczego klienta to nie jedyny mechanizm, pozwalający na ocenę sposobu funkcjonowania sklepu, ale niewątpliwie najskuteczniejszy. Dzięki Mystery Shopperowi otrzymujemy opinię, która jest najbardziej obiektywna, bezstronna. Korzystamy bowiem z usług osoby w żaden sposób niezwiązanej z placówką, działającej według ściśle określonych reguł, zasad, sformułowanych w scenariuszu, a co najważniejsze działającej w naturalnych warunkach rynkowych.

Szkolenia i rozwój

Dzięki badaniu tajemniczego klienta zyskujemy pełen obraz działania placówki, co z kolei przekłada się na to, że możemy zdiagnozować istniejące problemy i dobrać do nich sposób działania. Badanie Mystery Shoppera w dłuższej perspektywie przekłada się zatem na wzrost obrotów i zysk ze sprzedaży. Jeżeli chcesz sprawdzić w jakiej kondycji jest Twoja placówka, skorzystaj z usług naszych specjalistów.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Jakim sprzętem powinien dysponować tajemniczy klient?

E-tajemniczy klient

Badanie tajemniczego klienta w Biurze Obsługi Klienta

Wizerunek idealnego tajemniczego klienta

 

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.