Dla kogo mystery shopping?

Mystery shopping to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod badania poziomu obsługi w sklepie, placówce medycznej, restauracji, hotelu i w wielu innych punktach usługowo-sprzedażowych. Narzędzie to stało się podstawowym i najważniejszym elementem przeprowadzanych audytów – również tych, sygnowanych znakiem Warto Szkolić. Kto powinien zdecydować się na badanie tajemniczego klienta i jak można na tym zyskać?

Gdzie sprawdzi się badanie tajemniczego klienta?

Badania tajemniczego klienta świetnie sprawdzą się praktycznie w każdej firmie handlowej i usługowej, w której dochodzi do kontaktu z klientem. Jak pokazują bowiem statystyki, 69% klientów nie skorzysta z usług firmy, która nie dba o poziom jakości obsługi. Przy czym formy tego kontaktu mogą być różne – bezpośredni, telefoniczny, mailowy. W końcu nikt nie powiedział, że poziom obsługi ma znaczenie tylko face to face. Podobnie nie należy odnosić badań tajemniczego klienta wyłącznie do klientów indywidualnych. Niejednokrotnie różnego rodzaju firmy obsługują bowiem również klientów instytucjonalnych i to z nich mają największy zysk.

Hotel, restauracja, a może call center…

W kontekście badania tajemniczego klienta, należałoby też odpowiedzieć sobie na pytanie, kto jest zleceniodawcą mystery shopper’a. Trudno w tym zakresie ustalić jedną branżę i typ zamawiających, ponieważ z jednej strony są to firmy handlowe i usługowe, posiadające sieć sklepów, salonów i punktów sprzedaży, obracające się w branży odzieżowej, motoryzacyjnej, elektronicznej i tak dalej. Z drugiej strony natomiast są to takie placówki, jak hotele, stacje paliw, banki i inne instytucje finansowe, urzędy, restauracje, biura podróży, gabinety lekarskie. Finalnie, ogromną grupę „celów” tajemniczego klienta stanowią wszelkiego rodzaju call center, opierające się wyłącznie na zdalnym kontakcie z klientem.

Jakie są cele badania tajemniczego klienta?

Jeśli natomiast chodzi o cele badania, najczęściej tajemniczy klient sprawdza poziom obsługi w placówce. Nie jest to jednak jego jedyne badanie. Z usług mystery shoppera korzysta się również po to, aby sprawdzić efektywność akcji promocyjnych, wesprzeć sprzedaż i tak dalej. Badanie tajemniczego klienta pozwala na efektywne zmotywowanie pracowników, stymulowanie procesu sprzedaży, określenie potrzeb szkoleniowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów, kreowanie strategii marketingowej i wiele więcej. (więcej informacji na temat zalet badania tajemniczego klienta, znajdziesz w naszym artykule: „Jak można zyskać dzięki badaniu tajemniczego klienta?„)

Warto Szkolić – specjaliści od audytów

Nasi specjaliści nieustannie korzystają z usług mystery shoppera’a w toku przeprowadzanych audytów. Po usługi tajemniczego klienta chętnie sięgamy też, konstruując plany prowadzonych szkoleń i kursów. To niezwykle rzetelne i miarodajne badanie, które daje nam odpowiedzi na wiele istotnych pytań. Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami, zapraszamy po więcej informacji na nasze strony internetowe: https://audytysklepu.pl oraz https://wartoszkolic.pl.

 

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.