Czy warto zainwestować w długotrwałe (cykliczne) badanie tajemniczego klienta?

Myślisz, że tylko Ty korzystasz z usług tajemniczego klienta i że jedna jego wizyta rozwiąże wszystkie problemy Twojej firmy? Jesteś w błędzie. Badanie Mystery Shopper’a to coraz powszechniejszy sposób weryfikacji przestrzegania standardów obsługi klienta i ogólnej sytuacji, panującej w danym sklepie, gabinecie lekarskim, hotelu lub restauracji. Metoda ta jest niezwykle skuteczna, ale jednorazowa wizyta nie wystarczy. Dlaczego?

Skuteczność badania Mystery Shopper’a

Statystyki pokazują, że 58% klientów już nigdy więcej nie wróci, aby skorzystać z usług, danej placówki, jeżeli zrazi się do niej przy pierwszej wizycie. Z kolei aż 93% zadowolonych z obsługi klientów, wraca i chętnie dokonuje zakupu produktu/usługi po raz kolejny. Właśnie dlatego niezwykle ważne jest dbanie o poziom obsługi i wygląd placówki. Każdy najdrobniejszy element jej funkcjonowania powinien stać się fragmentem przemyślanej i solidnie opracowanej strategii działania – standardów obsługi klienta, planu aranżacji przestrzeni sklepowej i tak dalej. Jaki jest natomiast najskuteczniejszy sposób, aby zweryfikować, czy wszystko działa tak, jak powinno? – badanie tajemniczego klienta.

Zalety korzystania z usług tajemniczego klienta

Dzięki regularnym audytom, a w tym badaniom tajemniczego klienta, mamy pełną kontrolę nad całościowym procesem sprzedaży. Widzimy wyraźnie jak funkcjonują poszczególne elementy tej „układanki” oraz gdzie, ewentualnie, należałoby dokonać zmian i poprawek. Badanie Mystery Shopper’a daje nam również możliwość zarządzania jakością usług. Mamy większy wpływ na to, w jaki sposób obsługiwani są klienci i czy po pewnym czasie utrzymywane są ustalone standardy. To wszystko przekłada się z kolei na maksymalizację satysfakcji klienta, zysków i wzrost liczby klientów. Warto również dodać, że regularny audyt, a w tym badanie tajemniczego klienta niesie wiele korzyści nie tylko samym przedsiębiorcom, ale też nam – firmie audytowej i szkoleniowej. Dzięki raportom tajemniczego klienta możemy tworzyć skuteczne, „szyte na miarę” szkolenia, dostosowane do potrzeb pracowników oraz kierownictwa placówki. Twój zysk, to również nasz zysk.

Dlaczego istotna jest długotrwałość?

Należałoby sobie też zadać pytanie, dlaczego istotne jest, aby badanie tajemniczego klienta wykonywać regularnie. Posiadanie sklepu, gabinetu dentystycznego, hotelu lub restauracji wymaga ciągłej i nieustannej pracy. Nie jest tak, że wystarczy raz stworzyć standard obsługi klienta, a reszta „zrobi się sama”. To częste myślenie wśród niewprawionych przedsiębiorców… ale ten mit należy obalić. Firma, niezależnie od formy i branży działalności, to żywy organizm, który stale potrzebuje uwagi i troski. Jeżeli przestaniemy kontrolować naszych pracowników i zwracać uwagę na istotne szczegóły, w którymś momencie standard obsługi klienta stanie się fikcją – jakąś bajką, spisaną na kawałku papieru. Skuteczne wdrożenie wymaga intensywnej pracy. Dodatkowo z czasem zmieniają się warunki na rynku, zmienia się ukształtowanie popytu i sprzedaży, zmieniają się trendy oraz zatrudnieni pracownicy. To wpływa natomiast negatywnie na utarte schematy i nawyki. Czy jest na to jakieś remedium? Oczywiście – regularny audyt i badanie tajemniczego klienta.

Warto Szkolić – specjaliści od audytów

Jeżeli chcesz skorzystać z naszej pomocy, zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie: https://audytysklepu.pl/. Tam znajdziesz również niezbędne dane kontaktowe.

 

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.