Badanie tajemniczego klienta w salonie optycznym

Największe salony optyczne w Polsce z pewnością nie mogą narzekać na brak ruchu. W czasach, gdy jesteśmy wręcz uzależni od różnego rodzaju ekranów – komputerów, telefonów, tabletów i innych urządzeń – problemy ze wzrokiem dopadają coraz młodszych. Do tego salony optyczne na każdym kroku kuszą nowymi, designerskimi oprawkami i ciekawymi promocjami. Sukces dużych salonów nie oznacza jednak, że w tej branży nie jest istotny marketing.

Rynek optyczny w Polsce

Podobno ponad połowa mieszkańców naszego kraju boryka się z różnymi wadami wzroku. Z kolei mniej więcej 20 milionów Polaków używa soczewek albo okularów. Te powalające statystyki wpływają zatem na kondycję rynku optycznego w Polsce. Trzeba przyznać, że jest on nie tylko rozbudowany, ale i bardzo stabilny. Salon optyczny spotkamy w prawie każdej galerii handlowej. Podobno jedna taka placówka przypada średnio na 10 tysięcy mieszkańców. Szacuje się, że w Polsce działa około 3 tysięcy salonów optycznych.

Jak podbić świat okularów?

O ile w mniejszych miejscowościach spotkamy co najwyżej kilka salonów optycznych, o tyle w większych aglomeracjach ich liczba momentami przytłacza. Właśnie dlatego właściciele salonów optycznych decydują się na rozbudowane kampanie marketingowe, które mają zadbać nie tylko o wizerunek firmy, ale również o większe wpływy do kasy. W ramach budowania „optycznego imperium” przedsiębiorcy często decydują się na pomoc profesjonalnych audytorów. Warto Szkolić niejednokrotnie obsługiwało tego rodzaju działalności. Audyt pozwala bowiem na rzetelne i w pełni obiektywne stwierdzenie, jakie przestrzenie danej placówki wymagają zmian. W tym zakresie natomiast niezbędnym narzędziem jest badanie tajemniczego klienta.

Jak tajemniczy klient działa w salonie optycznym?

Tajemniczy klient wciela się w rolę potencjalnego nabywcy nowych okularów. Ma wiele wymagań i wiele istotnych przestrzeni do sprawdzenia. Na pewno jego wada wzroku będzie dość duża i zróżnicowana. Tajemniczy klient będzie też „testował” sprzedających na różnych przestrzeniach. Czasem wręcz swoją upartością zmusi właścicieli salonu do popełnienia błędów. Wszystko jednak po to, aby uświadomić sobie, gdzie są niedociągnięcia i co należałoby poprawić, aby osiągnąć zamierzony efekt – czyli większy zysk placówki. Zresztą tajemniczy klient nie tylko ocenia jakość i sposób obsługi w salonie optycznym, ale również bada rozmieszczenie produktów na półkach, czystość obiektu i tak dalej.

Jak wybrać właściwego tajemniczego klienta?

Salony optyczne to dość skomplikowana „działka”. Wymaga zatem znalezienia prawdziwych specjalistów – mistrzów aktorstwa. Znalezienie idealnego, tajemniczego klienta jest jednak możliwe. Warto w tym zakresie zasięgnąć języka u specjalistów. Warto Szkolić dysponuje ogromną kadrą, współpracujących „tajemniczych klientów”. To, kogo wyślemy do danej firmy, wynika przede wszystkim ze specyfiki danej branży i poziomu konkurencji na rynku. Niewątpliwie jednak jest to jedno z silniejszych narzędzi audytowych. (po więcej informacji zapraszamy na stronę https://wartoszkolic.pl).

Wyraź swoją opinię

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Chcesz otrzymać indywidualną ofertę na przeprowadzenie audytu?

Tak, poproszę

FreshMail.pl