Badanie tajemniczego klienta w restauracji

W ramach świadczonych przez nas usług rozwiązujemy również problemy restauracji, w których potocznie mówiąc „interes nie idzie”. Niejednokrotnie bowiem przyczyną takiego stanu jest brak wprowadzenia odpowiednich standardów obsługi klienta. Nawet jeżeli zatrudniamy najlepszego kucharza w mieście, nasz biznes się nie uda, jeżeli kelnerzy i obsługa, mająca bezpośredni kontakt z klientem, nie będzie przestrzegała podstawowych zasad, a przestrzeń restauracji nie będzie zachęcała do spędzenia wieczoru przy dobrym winie i jedzeniu.

Badanie tajemniczego klienta

Jednym z podstawowych narzędzi do dokonania analizy funkcjonowania restauracji jest badanie tajemniczego klienta. Pozwala ono na szczegółowe zdiagnozowanie wszelkich „bolączek” restauracji i określenie jej słabych punktów. W efekcie otrzymujemy raport, dzięki któremu możemy opracować najskuteczniejszą strategię działania, by poprawić atrakcyjność restauracji, co w konsekwencji bezpośrednio przełoży się na wzrost dochodów restauracji.

Kim jest tajemniczy klient w restauracji?

Badanie tajemniczego klienta powinno zostać przeprowadzone przez osobę, która najbardziej odpowiada profilowi typowego klienta danego lokalu. Należy zatem określić wiek, wygląd i preferencje standardowego gościa restauracji. Innych gości spotkamy bowiem w lokalu z gwiazdkami Michelin, innych w barze z domowym jedzeniem i jeszcze innych w modnym, hipsterskim lokalu w centrum miasta. Dodatkowo tajemniczy klient powinien znać standardy panujące na rynku usług gastronomicznych w danym regionie, mieście, aby mieć porównanie i konkretny punkt odniesienia. Dzięki temu przeprowadzane przez niego badanie będzie rzetelne i najbardziej miarodajne.

Jak działa tajemniczy klient w restauracji?

Pierwszym elementem, na który tajemniczy klient powinien zwrócić uwagę jest pozytywne nastawienie barmana/kelnera do gości. Osoba, zatrudniona na tym stanowisku, powinna być uśmiechnięta i otwarta dla Klientów. W tej branży liczy się również szybkość. Obsługa restauracji nie powinna dać Klientowi czekać. Pracownik od razu powinien pojawić się przy stoliku z menu. Kelner musi również wyczuć kiedy Klient szuka go wzrokiem, bo czegoś potrzebuje – chce coś zamówić albo poprosić o rachunek. Miłym zwyczajem jest również pytanie Klientów w trakcie posiłku czy spożywane danie im smakuje i czy czegoś potrzebują. Wtedy gość będzie czuł zainteresowanie i zaangażowanie kelnera. Dobry kelner powinien również cechować się znajomością produktów, które serwuje. Musi wiedzieć co oferuje restauracja, w jaki sposób jest to przyrządzane i z jakich składników.

Badanie tajemniczego klienta w restauracji – efekty

Badanie tajemniczego klienta pozwoli wskazać na te obszary, które wymagają zmian. Warto skupić się na tych przestrzeniach działalności restauracji, które zostały ocenione najgorzej. To prawdopodobnie w nich tkwi problem i przyczyna złej kondycji lokalu. Nasi specjaliści, na podstawie raportu sporządzonego przez tajemniczego klienta, wskazują dokładny zakres koniecznych do dokonania zmian.

Wyraź swoją opinię

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.