Audyt sklepu pod kątem visual merchandisingu

Jednym z podstawowych elementów audytu, przeprowadzanego w sklepach detalicznych, jest visual merchandising. Specjaliści – audytorzy – sprawdzają, czy przestrzeń danej placówki jest dobrze zaaranżowana i czy wystawione na półkach produkty są odpowiednio rozmieszczone. Dlaczego to takie ważne?

Czym jest visual merchandising?

Visual merchandising to podstawowe narzędzie do budowania strategii marketingowej danej placówki. Wszelkie działania PR-owe bez wyżej wspomnianego mechanizmu, nie będą wystarczająco skuteczne. Co obejmuje zatem visual merchandising? To dziedzina zajmująca się urządzaniem przestrzeni sklepowych (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz placówki), a także ekspozycją produktu. Kierując się podstawowymi zasadami VM pracownicy sklepu wiedzą w jaki sposób kształtować przestrzeń handlową, towarzyszącą klientom zarówno przed sklepem, jak i w sklepie, aby placówka osiągnęła jak największy zysk.

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Podobno 80% ludzi jest wzrokowcami. To oznacza, że wzrok jest ich pierwszym i podstawowym zmysłem odbierania przestrzeni wokół. Każdego dnia nasz mózg musi natomiast przetworzyć wiele informacji. Na każdym kroku „bombarduje” nas natłok nowych wiadomości. Część z nich nie zostanie w naszej głowie na dłużej niż na kilka sekund. Odpowiedni obraz może jednak pomóc „przebić” się danej informacji i pozostać w naszym umyśle na dłużej. Tak też działa visual merchandising. Stawiamy na dobre, pierwsze wrażenie.

Dlaczego VM jest ważnym elementem audytu?

Visual merchandising pełni wiele funkcji. Przede wszystkim stanowi swoistą nawigację w sklepie – ułatwia znalezienie konkretnego produktu i przemieszczanie się między poszczególnymi działami. Poza tym mechanizm ten może stać się kontynuacją działań marketingowych, podejmowanych w innych przestrzeniach. Na przykład, jeżeli rozwijamy kampanię reklamową w Internecie lub w telewizji, w przestrzeni sklepu możliwe jest wyeksponowanie danego towaru. Być może klienci, zachęceni obejrzaną reklamą, postanowią przetestować właśnie ten produkt. Nie mogą mieć zatem trudności w znalezieniu go na półce. No i wreszcie visual merchandising można wykorzystać jako narzędzie do budowania charakterystycznego wizerunku firmy. Jeżeli każda z całej sieci placówek wygląda tak samo, klient gdziekolwiek jest, chętnie zajrzy do znajomego sklepu.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić prowadzą nie tylko działalność audytową, ale również szkoleniową. W ramach tego proponujemy naszym Klientom unikalne szkolenie na temat visual merchandisingu. Kurs zatytułowano „Visual Merchandising w praktyce” (jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, kliknij TUTAJ). W ciągu dwóch dni szkoleniowych przekazujemy naszym kursantom podstawową wiedzę na temat urządzania przestrzeni sklepowej i ekspozycji produktu. Podkreślamy rolę odpowiedniej aranżacji przestrzeni i jej wpływ na zysk firmy. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług szkoleniowych oraz audytowych!

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.