Audyt sklepu internetowego

Określenie mocnych i słabych punktów sklepu jest od czasu do czasu konieczne nie tylko w kontekście stacjonarnych placówek. Audyty przeprowadza się również w odniesieniu do sklepów internetowych. Utrzymanie obrotu na wysokim poziomie uzależnione jest od nieustannego trzymania „ręki na pulsie“. Jak wygląda profesjonalny audyt sklepu internetowego? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Czym jest audyt sklepu internetowego?

Profesjonalny audytor w ramach podejmowanych czynności audytowych sprawdza działanie danego sklepu internetowego – diagnozuje, w jakich przestrzeniach istnieją nieprawidłowości i co należałoby zmienić. Przede wszystkim audyt powinien odpowiadać na pytania – czy konieczna jest pogłębiona optymalizacja sklepu, jak zwiększyć poziom odwiedzić sklepu, w jaki sposób zachęcić odwiedzających do zakupu, czy dokonywane transakcje są bezpieczne (to pytanie jest szczególnie istotne w dobie nowych przepisów o ochronie danych osobowych – RODO).

Fazy audytu sklepu internetowego

Skuteczny audyt sklepu internetowego powinien mieć ściśle określoną systematykę. Po pierwsze należy sprawdzić serwis pod kątem działań SEO – między innymi czy czas ładowania jest odpowiedni, czy strona ma odpowiednie zasoby, czy w kontekście wyglądu sklepu nie ma nieprawidłowości, czy grafiki zostały zoptymalizowane, czy wszystkie użyte wtyczki działają. Należy również zwrócić uwagę na stronę techniczną zakupów – czy sklep ma intuicyjną strukturę, czy w jednym oknie wyświetla się optymalna liczba produktów, czy towary są odpowiednio opisane i zidentyfikowane. Dalej koniecznym elementem jest tak zwany audyt UX, czyli weryfikacja czy zakup produktu odbywa się bez przeszkód – przy użyciu różnych urządzeń (częstym problemem bywa przejście z tradycyjnego komputera na urządzenia mobilne). Nade wszystko jednak powinno stawiać się bezpieczeństwo. W ramach audytu weryfikujemy certyfikat SSL, szyfrowanie bazy danych, sposób przekazywania informacji między podstronami i również kwestię regulaminów i polityki prywatności. Wskazane działania to tylko przykład tych, podejmowanych przez naszych specjalistów w ramach prowadzonego audytu.

Czy warto przeprowadzać audyt sklepu internetowego?

O ile wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że warto przeprowadzać regularny audyt tradycyjnej, stacjonarnej placówki, to jednak w kontekście sklepów internetowych często o audytach się zapomina lub wręcz lekceważy. Tymczasem regularny audyt pozwala na utrzymanie wysokich wyników sprzedaży i jednocześnie stabilny zysk.

Dlaczego my?

Posiadamy w swojej ofercie również audyt sklepu internetowego. Zatrudniamy specjalistów, dla których internetowa sprzedaż nie ma tajemnic. Wiemy co przyczynia się do niezadowalających wyników sprzedaży. Dzięki temu nasi klienci mogą w krótkim czasie osiągnąć spodziewany zysk. Po przeprowadzonym audycie prezentujemy kompleksowy, szczegółowy raport, opatrzony wykresami, zdjęciami i komentarzami, który jest receptą na wszelkie bolączki sklepu internetowego.

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.