Audyt galerii handlowych

Galerie handlowe to dzisiaj nie tylko sposób na szybkie i łatwe zrobienie zakupów, ale również pomysł na spędzenie wolnego czasu. W takim miejscu kupimy garnitur, buty, koszulę, kwiaty i jednocześnie pójdziemy na romantyczną kolację. Galeria handlowa pozwoli nam również na zakup uszczelki do zlewu, makaronu na dzisiejszy obiad i zobaczenie w kinie najnowszego filmu Stevena Spielberga. Popyt napędza podaż. Takich wielkopowierzchniowych inwestycji jest z roku na rok coraz więcej. To dobrze czy źle?

Czy rynek w końcu się nasyci?

Obecnie powoli mamy do czynienia z nasyceniem rynku. Każde większe miasto ma co najmniej kilka galerii handlowych. Dodatkowo wprowadzenie niedziel bez handlu spowodowało, że część dotychczasowych klientów po prostu zrezygnowała z zakupów, bo zwyczajnie nie mają na to czasu. W konsekwencji galerie handlowe zaczynają walczyć „o swoje”. Konieczna jest nie tylko zmiana sposobu zarządzania taką placówką, ale również podejścia do samych klientów. O czym warto pamiętać?

Być stale na bieżąco

Niewątpliwie każda galeria handlowa cieszy się dużym popytem w momencie swojego powstania. Jesteśmy ciekawi co oferuje, jak wygląda, dlatego chętnie ją odwiedzamy. Obiekt stopniowo dojrzewa, rośnie w siłę, zyskuje stałych klientów. By finalnie, po kilku latach się po prostu zestarzeć, zdeaktualizować, stracić zainteresowanie. Nie wierzysz? To spójrz na galerie handlowe zbudowane dwadzieścia lat temu. To z reguły proste „klocki” z kilkoma punktami usługowymi. One odeszły już do lamusa. Współczesne galerie handlowe tak nie wyglądają. Proces „starzenia” centrum handlowego można jednak zatrzymać. W jaki sposób? Istnieje wiele metod. Można rozszerzyć ofertę, poprawić poziom obsługi klienta, postawić na unikalne usługi. Pierwszym krokiem do zmian jest jednak regularne przeprowadzenie audytu, który pokaże, które przestrzenie działania centrum handlowego potrzebują zmian, modyfikacji, a zatem gdzie dochodzi do pewnych nieprawidłowości. (więcej o audytach tutaj.

Co przyciąga klientów?

Klienci, przychodzący do galerii handlowej, kierują się różnymi motywami. Może być to lokalizacja, darmowy parking, dobre jedzenie, atrakcyjne sklepy. Liczą się jednak nie poszczególne, wymienione elementy, ale ich spójne i konsekwentne współdziałanie. O ile lokalizacji galerii nie zmienimy, to kwestię parkingu, usługodawców, poziomu obsługi czy dostępność sieci wi-fi już tak. Klienci lubią te galerie, gdzie „załatwią” za jednym zamachem wiele potrzeb. To znaczy zrobią zakupy spożywcze, kupią buty, dorobią klucze do mieszkania i jednocześnie zażyją trochę rozrywki, idąc do kina lub na siłownię. Poza tym liczy się klient i jego potrzeby. Jeżeli dana galeria handlowa jest „customer friendly”, to znaczy efektywnie dba o spełnianie wszelkich zachcianek klienta, może liczyć na duży zysk i popularność.

No więc ten audyt…

Co może zatem zmienić audyt? Dlaczego raz na jakiś czas warto go przeprowadzić? Nawet najlepiej zaaranżowana przestrzeń z czasem traci swoje walory. Właśnie dlatego konieczne jest okresowe weryfikowanie, czy placówka nadal osiąga zamierzone efekty biznesowe. Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzali już setki audytów. Dzięki takim zabiegom udało się poprawić funkcjonowanie galerii handlowych i zwiększyć zainteresowanie klientów tymi placówkami.

 

Wyraź swoją opinię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.